28 Şubat 2016 Pazar

Şile Deniz Feneri



Geçen hafta pazarı iki ayrı post olarak yazmak istedim işte bu ikincisi. Saklı Gölden sonra Fener'e de gitmiştik benim için çok önemliydi. Yıllar önce Ayfer Tunç'un "Yeşil Peri Gecesi" adlı kitabında geçiyordu hatta kitap burada sona eriyordu. O gün bu gündür gitmek istiyordum nasip bu günlereymiş.
Karadeniz'deki denizcilere yol gösteren bu güzelliği öncelikle uzaktan görmek istedim.




Daha sonra feneri yakından görmeye gittik. Bu kadar kalabalık olmasını beklemiyordum hava kapalı ve yağmurluydu. Türkiye'nin en büyük feneri olması ve İstanbul'da gidilecek en özel yerlerden birisi olması ilginin kaynağı diye düşünüyorum. 




Fenerin içinde bizi küçük bir müze bekliyordu. Müzede önceden kullanılan fenerler, minik antika fenerler, eski ampuller, mercekler sergilenmekte. 
Şehrin kalabalığından uzaklaşarak güzel bir hafta sonu geçirmek için gidilmesi gereken yerlerden diyebilirim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder