8 Mart 2016 Salı

Darıca Hayvanat Bahçesi

              Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı



Merhabalar, çok gezen elif iş başında yine bir pazar yine elif gezmelerde.
 Küçüklüğümden beri en büyük hayalim hayvanat bahçesine gitmekti. Okulun düzenlediği geziye katılamadığım için çok üzülmüştüm ve giden arkadaşlara sürekli zürafa ve deve kuşlarını sormuştum. Herkes yanıt vermeye üşenmişti bir kişi hariç oda sadece benim sorduklarıma "var" demekle yetinmişti.  Şimdi ben sizin istediğiniz tüm sorulara yanıt verebilirim hem de hiç sıkılmadan. 
İşte benim gözümden Darıca...




Sibirya Kaplanı, çok agresif olduğu için fotoğraf almakta zorlandım. En çok ilgi görenler vahşi olanlardı, ulaşılmalarının zor olması da etkilidir herhalde. Beni en çok korkutan o kadar güvenlik önlemlerine rağmen kaplan ve aslanlardı.




Yumoş'un meyve saatine denk gelmiştik o nedenle hiç bize bakmadı. En iyi poz buydu düşünün artık meyveye nasıl odaklandığını. Çok uzun yıllar önce köyümüze gittiğimizde ayı görmüştüm ama çok uzaktan hayal meyal hatırlıyorum. Ayılar bana hep sevimli gelmiştir aslında sanırım bu haklarında çok şey bilmememden kaynaklanıyor. :)




Türkiye'nin ilk gergedanı Samir ile tanıştım. Çamurun içinde koşuşturması muazzamdı. Ülkemizin ilk gergedanı olması ilgi odağı olmasını da beraberinde getirmiş.




Kocaman kangurular görmeyi hayal ediyordum ama olmadı. Bu miniklerle yetinmek zorunda kaldım.




Yasak olmasına rağmen ziyaretçilerin verdikleri fıstıkları bayılarak yediler, yetmezmiş gibi birde birbirlerini hırpaladılar. Kalabalık maymun ailesi çok tatlıydı.




Tavus kuşu buranın en renkli sakinlerindendi. Bize harika bir renk cümbüşü sergiledi.




Gönül isterdi ki hayvanat bahçesinin bütün sakinlerini sizinle buluşturayım ama imkan olmadı. Ben en çok zürafa ve geyik görmek istedim maalesef Afrika bölgesinde çalışma olduğu için onları barınaklarından görebildim ve fotoğraf çekmeye imkanım olmadı. :( 



Darıca Hayvanat Bahçesi Giriş Ücretleri ve Bilet Fiyatları
Öğrenci: 25 TL
18 Yaş Üzeri: 32 TL
0-4 Yaş: Ücretsiz



1 yorum:

  1. Yorumlar cok guzel guzel bi sunum devamini merakla bekliyoruz

    YanıtlaSil